Home2014 - 2018

2014 - 2018

2014 - 2018: verkiezingsprogramma en coalitieakkoord

Op een druk bezochte verkiezingsavond, in de afmijnzaal van Fruitmasters Geldermalsen, heeft Arie van Doorn het verkiezingsprogramma van SGP Geldermalsen overhandigd aan lijsttrekker Lourens van Bruchem. Op deze pagina (rechts) kunt u ons verkiezingsprogramma downloaden. Hieronder vindt u een korte samenvatting van dit programma. Ook kunt u het gesloten coalitieakkoord downloaden.

GELDERMALSEN VANDAAG
Geldermalsen; elke dag alle benodigde voorzieningen binnen handbereik, ideaal om te wonen, te werken en te leven. Een gemeente waar veel dingen goed gaan. Maar ook een gemeente waar veel onverstandige beslissingen zijn genomen. Beslissingen die ons allemaal raken. Denk aan het MFC en de OZB verhoging.

GELDERMALSEN IN DE TOEKOMST
De SGP wil dat Geldermalsen een dorp blijft. Daarom geen fusie met Tiel en Culemborg, wel met Lingewaal en Neerijnen. De OZB wordt tot 2018 niet verhoogd. Wij willen dat u overal in de gemeente gratis kunt parkeren. Winkels zijn op zondag dicht. Er is onvoldoende gedaan om de verkeersproblemen op te lossen. De SGP wil dat we sparen voor een tweede Lingebrug. We laten Buurmalsen en Tricht niet in de steek. De gemeente zal met politie, buurtbewoners en jeugdwerkers stevig optreden tegen vandalisme enoverlast. Het openbaar groen krijgt nu een zesje. Dit moet een acht worden. Onze bibliotheek moet een breed aanbod bieden. Kinderen moeten kosteloos boeken lenen. De SGP wil minimaal 30% energie besparen op de openbare verlichting.

DOET U MET ONS MEE?
De SGP heeft een Bijbels, helder en nuchter verhaal voor onze gemeente. Er is genoeg tijd en geld verspild. Wij willen aan de slag om van Geldermalsen een toekomstbestendige gemeente te maken. Doet u met ons mee? Steun ons dan en geef ons uw stem.